Съвети при посещение на парна баня

Парна баня в древността

Парна баня е древен тип баня, „популярна“ сред древните гърци и римляни. Произходът на парната баня идва от римската баня, създадена в Римската империя. Древните римски бани са изпълнявали много държавни и социални функции в рамките на обществото. Всички в Рим са използвали бани, независимо от социално-икономическия си статус. Самите бани са изграждани до естествени минерални извори, дори над-тях – за да използват топлината им и така да генерират топлина и в последствие пара от водата. В България виждаме доста градове, изградени именно до минерални извори, както и останки от древни римски и гръцки постройки около тях. Още в древността са познали на каква богата откъм ресурси територия живеем!

Парна баня днес

Днес, естествените парни бани все още съществуват, но ние в Аhouse Thermal & Beach, залагаме на съвременните технологии – разполагаме с парната баня, с постоянна температура около 45 градуса и влажност 100%. Тялото освобождава токсини по 2 начина – чрез работата на бъбреците или през кожата. През кожата ги освобождава чрез потене. Затова и посещението на парна баня е толкова полезно.

Парна баня 1
Парна баня - Заповядайте при нас!
Парна баня 2
Парна баня - Оферти от нас!
Парна баня 3
Парна баня - Подарете си незабравимо изживяване!

Какво да направим, когато посещаваме парна баня?

  • Пийте много вода преди преди и по време на парна баня, тъй като в нея се дехидратирате, поради потенето. Вземете душ, за да премахнете външната мръсотия. Непочистена мръсотия по тялото, може да блокира порите ви и бихте могли да развиете акне или петна. Блокираните пори ще попречат на тялото да отделя ефективно токсините.
  • Добре е да сте яли около час преди посещение на парна баня, като тук важи същата логика, както и преди плуване. Но не е добре и да сте гладували преди парна баня, поради високата и температура.
  • Разтегнете тялото си преди парна банята. Може да направите лека тренировка или раздвижване, за да помогнете на тялото да освободи токсините по-лесно. Разтягането ще подобри циркулацията, което е полезно за обмяната на веществата.
  • Облекло – добре е да ползвате естествени материи, например лека памучна кърпа. Не носете бижута или очила.
  • Можете да направите няколко сесии в парна баня – между 5 и 20 минути всяка – зависи от вашия организъм. Между всяка сесия е добре да взимате душ, за да измиете отделените токсини, а порите да бъдат отворени. А след последната сесия в парна баня е добре да оставите тялото да възвърне естествената си температура натурално и постепенно. Не го напрягайте с още един леден душ или твърде студена среда.
  • След парна баня – пийте много вода.

Ползи от посещението на парна баня

  • Подобрява кръвообращението
  • Намалява кръвното налягане
  • Успокоява и облекчава напрежението
  • Премахва токсините
  • Подобрява състоянието на кожата
  • Отпуска схващания и напрежение в мускулите
  • Подобрява защитните сили на организма и състоянието на имунната система

Предвид всички ползи, парната баня заслужава вашето внимание – а вие – благодатното и действие! Заповядайте в Aquahouse Thermal & Beach!

Парна баня в древността

Парна баня днес

Какво да направим, когато посещаваме парна баня?

Ползи от посещението на парна баня